ורד ורונן אברוצקי 

גרים בחדרה, ורד אחות ראשית בכפר גימלאים "פרוטיאה בכפר", רונן עוסק בפיתוח עסקי ושיווק בינלאומי בתחומי בכפרהחקלאות והמים 

ורד ורונן אברוצקי

ורד ילידת קיבוץ ניר אליהו, רונן  יליד כפר סבא, בן למשפחה ממייסדי העיר. הכרנו בתקופת הצבא ולאחר  כשנה וחצי של טיול בחו״ל קבענו את  ביתנו בקיבוץ ניר אליהו שם נולדו לנו שלושת ילדינו. עסקנו בחינוך ובחקלאות וכמובן  בתפקידים ציבוריים. בשנות ה-90 יצאנו לחו״ל לתקופה של שנתיים  באקוואדור, תקופה שחיזקה מאוד את ה״ביחד״ המשפחתי שלנו ונצרבה בזיכרון כולנו כחוויה משמעותית  וחיובית. עם חזרתנו לישראל עזבנו את הקיבוץ ועברנו להתגורר בכפר  סבא, שם התחנכו ובגרו ילדינו.  

המשפחה שלנו תמיד הייתה מעורבת חברתית, הן בחיינו הקיבוציים והן  בעיר. ילדינו גדלו באווירה של מעורבות ונתינה, והיה אך טבעי שנצטרף  ל״מצמצמים רווחים״. 

מעבר למפגשים ולנוסטלגיה של שירות צבאי  משותף וחוויות עבר בין חברי העמותה, אנחנו  רואים חשיבות גדולה בחיבור וקירוב בין  אוכלוסיות בחברה הישראלית, והעמותה הינה בית  מדויק לצורך זה. 

הכרנו את אבי במאי 2017 .בפגישותינו הראשונות הוא היה ביישן,  המעיט בדיבור, סיפר במשפטים קצרים על חייו ומשפחתו, על ילדותו  בנתניה, הלימודים בפנימייה, שירותו הצבאי במשמר הגבול ועל עבודתו  שלאחר השחרור. 

לאט לאט, במהלך פגישות דו שבועיות על קפה או בחוף הים, אבי החל  לשתף אותנו בשאיפותיו בתחום האקדמי, החברתי, המשפחתי, בספקות  וגם קצת בקשיים. 

כל מפגש היה עולם בפני עצמו, נחשפו עוד צדדים באישיותו ולמדנו  על תרומתו העצומה לקשר המשפחתי. מפגשים אלה עוררו אצלנו הרבה מחשבות ותהיות על הדרך הנכונה עבורו, דרך שהוא מצא וסלל בתמיכה  ועידוד שלנו.  

אבי מסיים מכינה במכללת יזרעאל, מתגורר במעונות ומגבש את דרכו  באקדמיה, ועל כך אנו גאים בו מאוד. תקופת החונכות לוותה ברגישות  ובתמיכה ראויה לציון על ידי העמותה, בעיקר קבוצת ההדרכה לחונכים,  שאפשרה לנו תקופת למידה, הכלה, שיתוף המשפחה בתהליך, ובעיקר  הרבה אהבה והערכה עצומה לאבי, שלמרות כל הקשיים הרבים, שעם  חלקם התחלנו את המסע ואחרים קרו במהלכו, לא מוותר ויודע להתגבר  ולהתמקד במטרה, למצוא את דרכו הייחודית. גם אל כך אנו גאים בו  מאוד. 

כך מצמצמים רווחים – אף אחד לא נשאר מאחור.

אבי טסמה 

בן 25 ,גר בנתניה, סטודנט 

עליתי מאתיופיה בגיל ארבע וחצי עם משפחתי. למדתי בנתניה בבית  הספר היסודי ושנה אחת בתיכון, ואחר כך עברתי לפנימיית "ימין אורד",  שם סיימתי את לימודי התיכון. התחלתי מכינה קדם צבאית בקצרין,  ולאחר שלושה חודשים החלטתי לעזוב, כדי לעבוד עד הגיוס. 

ביולי 2012 התגייסתי למשמר הגבול, שירתי כלוחם בגזרת עוטף  ירושלים במשך שלוש שנים, עד שהשתחררתי. לאחר השחרור עבדתי  והספקתי לטייל קצת בחו״ל. היום אני סטודנט במכינת עמק יזרעאל,  

הרבה בזכות העזרה של רונן וורד, שליוו אותי כל הדרך יחד עם  העמותה. החונכות סייעה לי מאוד בתהליך החיפוש העצמי. התחלתי את  החונכות שלי עם רונן וורד במצב של חוסר ודאות לגבי מה אני רוצה  לעשות עם עצמי בעתיד, בלי הרבה שאיפות ועם מעט מאוד מוטיבציה  ללמוד ולהתקדם.  

כל התהליך הזה עזר לי להבין הרבה דברים,  עזר לי להאמין בעצמי ונתן לי המון מוטיבציה  ללמוד ולהשקיע, להגשים חלומות ולא לוותר.  אני מאוד מודה לחונכים שלי, הם הפכו בשבילי  כמו הורים שניים

הם תמיד דואגים ומתעניינים, שזה משהו לא מובן מאליו, תודה רבה על התמיכה והאכפתיות, אני אזכור את זה תמיד.