שלומית וגל אלמוג

שלומית בת 58 ,גל בן 60 ,גרים בראש העין, יזמים בתחום הטכנולוגיה, בעלי חברת הזנק

אבי היה על פרשת דרכים כשהכרנו אותו. יצאנו יחד למסע לגילוי חוזקותיו והעדפותיו, כדי שיבחר מסלול לימודים שיכשיר אותו לקריירה שהוא ייהנה ממנה. לקחנו אותו לפגישות בכל מיני חברות היי-טק, ויחד הגענו למסקנה משותפת שהוא מוכשר ומתאים לתחום התקשורת החזותית.

הסיכוי של צעירים שלא נחשפו לעולם הטכנולוגיה להגיע לחברה טכנולוגית הוא נמוך, ולא משום שאין להם כישרון, אלא משום שהם לא נחשפים לאפשרויות ואף אחד לא מכוון אותם.

כיום אבי לומד לימודים מאתגרים מאוד, אך הנה בקרוב הוא מסיים.

שלומית: כשהכרנו את אבי הוא היה פגיע, נעלב מאנשים סביבו וניתק מגע בקלות. יחד חיזקנו כישורי חיים, קודים בסיסיים להצלחה בחברה שאנו חיים בה. התחושה שאני יכולה לתרום לו מהידע והניסיון שלי, מכל מה שצברתי בעצמי, הידיעה שאני יכולה לחסוך ממנו משברים, לעזור לו לקדם דברים, להגדיל לו את תחושת הביטחון, נותנת המון סיפוק!!!

גל: אנחנו זכינו בהורים שעמדו לידנו ונתנו לנו רשת ביטחון לאורך הדרך, סייעו לנו בצמתים של קבלת החלטות, וזה לא קיים אצל כולם. לשמחתנו ניתנה לנו ההזדמנות להיות לצד אבי ברגעים קריטיים כמו שאנחנו נמצאים עבור ילדינו. שיתפנו אותו גם במה שקורה לנו, שזה משהו שלא כל ההורים עושים מתוך כוונה להגן על הילדים ולא לחשוף אותם לצרות של ההורים, אבל החיים מלאים בבעיות ואתגרים, ואם אתה לא מראה לצעירים איך נופלים וקמים, הם יתקשו לקום בעצמם בעת הצורך.

אבי יעקב

בן 26 ,גר בקריית מלאכי, סטודנט במכללת אשקלון לתואר הנדסאי לעיצוב מדיה

אנחנו חמישה אחים, ארבעה בנים ובת אחת, ואני השני. אני הייתי ילד קשה. עשיתי לאימא הרבה צרות בילדותי, גרמתי לה לא מעט עוגמת נפש. כשהייתי בכיתה ט' פתחו לי תיק במשטרה, אחר כך עברתי לפנימייה. בצבא שירתי בגדוד ההנדסה של חטיבת גולני.

בפגישה הראשונה שלנו שלומית וגל באו לבקר אותי ב״קדמה״, הפנימיה שאליה שבתי כמדריך אחרי הצבא. שוחחנו קצת, ומהר מאוד הגענו ל״בית המוזיקה״, ניגנו יחד, שרנו, ומיד התחברנו. שלומית ניגנה על פסנתר, גל ואני על גיטרות. היינו נפגשים אחת לשבועיים ומשוחחים הרבה בטלפון, הם היו באים אליי, ואני הייתי בא לביתם. הכרתי והתחברתי גם עם הוריהם וילדיהם. הם ממש הכניסו אותי לתוך משפחתם. רציתי ללמוד הנדסת תעשייה וניהול או הנדסת מכונות, וגל שאל אם אני בכלל יודע במה מדובר. האמת שלא היה לי מושג, פשוט רציתי ללמוד, כי זה נשמע לי מגניב, ומאותו הרגע הם לקחו אותי לחתיכת מסע. המפגשים איתם נתנו לי אפשרות לחשוב ולהעז. פעם לא הייתי מסוגל לעמוד מול קהל והיום אין לי בעיה עם זה. אני מרגיש הרבה יותר שלם. למדתי מגל איך לדבר, ראיתי איך הוא מדבר עם אנשים. הוא ממש הכניס אותי לתוך העולם שלו. הם ההורים שלי לכל דבר!