יצחק שפר ודפנה הרולד שפר

יצחק בן 62 ,דפנה בת 57 ,גרים במכמורת,
יצחק מהנדס תוכנה ומערכות מידע, דפנה מנכל״ית עמותת ״מצמצמים רווחים״

גדלנו בין אשדוד לאשקלון, מזה 25 שנים גרים במכמורת עם שלושת בנינו, שניים מהם בצבא ואחד משוחרר. כל החיים אנחנו משלבים בין קריירה, משפחה, חברים, עשייה חברתית וקהילתית וטיולים בארץ ובעולם. אנחנו אוהבים את הארץ שאנו חיים בה וגאים להיות חלק מ״מצמצמים רווחים״.

החונכות מאפשרת לנו נגיעה במגוון של תחומים מרתקים תוך חיבור עם אנשים נפלאים: העמקה בנושאי חינוך, משמעות הקיום האנושי, הצבת יעדים, השגת מטרות, התמודדות עם קשיים והתגברות עליהם, ערבות הדדית, אהבת אדם ועוד. בחונכות האישית שלנו זכינו ללוות צעירה כשרונית, מרתקת ואמביציוזית. עברנו יחד כברת דרך בתקופה משמעותית עבורה ועבורנו, הרחבנו את הלב, עזרנו ונעזרנו.

התחלנו במפגשים שעסקו בסדרי עדיפויות, בעריכת סדר בהבנת היכולות האישיות ואפשרויות הלימודים והתעסוקה, כשאחת המטרות של מיכל הייתה שבעתיד יתאפשר לה לתרום בחזרה למשפחה ולחברה. ניסינו לתרום מניסיוננו בהתמודדויות עם האתגרים של החיים, בין משברים והישגים, לעזור גם בדברים הפרקטיים והפשוטים ביותר, ובעיקר להיות זמינים וקשובים.

אנחנו בטוחים שמיכל תגיע רחוק, ומקווים שסייענו בצידה קטנה לדרך.

מיכל הוד

בת 26 ,גרה במכמורת, מטפלת באמצעות הידרותרפיה

אני בוגרת מכון וינגייט ובעלת תואר בביוטכנולוגיה ימית בפקולטה למדעי הים בשלוחה של רופין.

דרך חום ליבם של שפר ודפנה והבית הפתוח שלהם עבורי למדתי שיעור גדול על נתינה אמיתית מהלב ללא תנאים או ציפייה להחזר. הרגשתי שההגשמה שלי היא ההצלחה שלהם. אני מרגישה בת מזל על כך שדרכינו נפגשו ועל הידיעה שאני יכולה לפנות אליהם בכל עת ממש כמו משפחה.

הודות לשפר ודפנה הרגשתי פעמים רבות שהכול אפשרי עבורי, שהכול תלוי בי ובפיקחות הדעת שלי.

כל ההישגים שלי בארבע השנים האחרונות לא היו מתממשים ללא העזרה, ההכוונה והתמיכה שלהם, הן מבחינה רגשית ומנטלית והן מבחינה אסטרטגית ופרקטית. הליווי שלהם דרך הארגון החשוב הזה היווה עבורי את ״הכתף״ שלא הייתה לי מעולם מהמון בחינות בחיים.