שלום למצמצמי הרווחים,

אביב של התחדשות

האביב הביא לנו את בשורת ההתחדשות והצמיחה: עברנו למעוננו החדש בנתניה ובהתאם לתקציב שעומד לרשותנו, הרחבנו את הצוות המקצועי, על מנת שנוכל לעמוד באתגרים העומדים בפנינו למימושה של "תכנית ה-1,000 של מצמצמים רווחים".
במהלך הקיץ  נתמקד בגיוס ומיון של כ-60 הצעירות והצעירים שילוו על ידינו. הכוונה היא לפתוח 4-6 קבוצות הכשרה לחונכים, בהתאם למספר המשתתפים ופרישתם הגאוגרפית.
"מצמצמים רווחים" מאמינה בשיתופי פעולה עם גופים שאת בוגריהם אנו מלווים. אנחנו מציעים את תמיכתנו גם לבוגריהם של גופים נוספים, כמו: כפר גלים, בית השנטי, משרד הרווחה ועוד.
בכדי לגעת בצעירות וצעירים רבים ובכדי להרחיב את מעגלי החונכים, אנחנו מפתחים מודל חונכות קבוצתי,  שבו קבוצה של מתנדבים מישוב, קהילה או מקום עבודה פועלת יחד לקידום צעירים בסביבת מגוריהם או עבודתם. עיקרון זה של פעולה כבר מיושם בחברת עורכי דין מתל אביב.
הישוב הראשון שפנה אלינו כדי לפעול על בסיס תבנית זו הוא שמשית בעמק יזרעאל:  בקרוב, זוגות ומשפחות מהישוב ילוו צעירים מישובים סמוכים כמו נצרת עילית, ירכא וזרזיר.

מדרגות נעות

לאחרונה, נפרדנו משני חברי צוות, שלקחו חלק משמעותי בפיתוח תורת העבודה, הכשרת הצוות המקצועי, הדרכה וליווי של החונכים. הם סיימו את עבודתם לטובת אתגרים משמעותיים חדשים:
חגית סבג גרבוביצקי עברה לעמותת S.O.S המפעילה כפרי ילדים, מועדוניות לילדי בדווים ומערך דיור לצעירים בסיכון.
מורן שגב ינהל כפר ובו פנימייה לילדים ונערים.
אנחנו מודים לחגית ומורן על תרומתם החשובה לעיצוב דרכנו הראשונית ומאחלים להם הצלחה בצמצום הרווחים במסלולים החדשים שבחרו.
בחודשים אלו, הצטרף אלינו עמרי קסטלנובו (59) , בוגר גדוד 50, פסיכולוג צבאי, שמתמחה בפיתוח מנהיגות וישמש כפסיכולוג בצוות המקצועי של העמותה.
זיוה סוסיא (44) תשמש כרכזת תפעול ואדמיניסטרציה ותחליף את גל, שיוצאת לחופשת לידה.  איחולי בריאות ושמחה גדולים לגל אסייג ג'נאח.
רותם יקיר (31), עו"סית, תשמש כרכזת מתנדבים וצעירים. לא פחות חשוב: רותם מתחתנת השבוע. קולולולולו!

בשורות טובות

כ-30 חברים חדשים הצטרפו לעמותה, אנחנו מאיצים בכם, לעשות את הצעד הרשמי. יש לכך משמעות סמלית חיובית, עבורכם ועבורנו.
בתחילת מאי עברנו, בשעה טובה, למשכננו החדש ברחוב האומנות 6, שכונת פולג בנתניה, ממש מעבר לכביש מאיקאה וכ- 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת "ספיר".
נפגשנו עם בוגרי כפר הנוער "כפר גלים", הבוגרים הוזמנו להצטרף כחניכים בעמותה.
ביום שישי ה- 11.05.18 ערכנו טיול בזיקים, לכבוד המרוץ "מצמצמים רווחים מהמדבר לים", בו השתתפו כ-600 רצים מקצועיים ואורכו 50 ק"מ. ההשתתפות הייתה דלה, אבל רוחנו – איתנה.
בתום המרוץ התכנסה אסיפה כללית של העמותה, בה אושרו הדו"חות הכספיים והמילוליים לשנת 2017.

עם הפנים קדימה

בספטמבר 2018 נקיים את המפגש השנתי, במלאת 3 שנים לעמותה. המפגש יכלול סיור ב"עלה נגב – נחלת ערן" ויתקיים בנוכחות חניכים. פרטים בהמשך…
במה תוכלו לעזור?
לקראת המחזור הרביעי של צעירים המלווים על ידינו, נזדקק לחונכים נוספים. המליצו לנו על חברים, הזמינו אותם להירשם דרך האתר או לפנות אלינו ישירות.

 

אלון שוסטר,

חבר הוועד המנהל